Reklamation:

Der gives efter købeloven en reklamationsret i 24 måneder på alle varer til forbrugere.

Reklamationsretten betyder, at du som kunde kan klage over fejl med produktet i 24 måneder efter købet. Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Husk også at få en kvittering for afsendelse, da vi skal bruge den, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger

Hvis varen skal sendes retur, skal det sendes til vores lager efter aftale.

Reklamationsvaren skal sendes til vores lager medmindre andet er aftalt.

Returadressen.
Rabbitpet
André Ziegler
Hvalsøvej 22 Hal 6
4320 Lejre

Reklamationens forsendelsen sker på eget ansvar.
Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.
Vi har aftale med GLS, så hvis vi er ude af huset, kan de stadig aflevere pakken til os.


Fortrydelsesret:

Som privatkunde, har du har 14 dages fortrydelsesret, når du handler på Rabbitpet.dk Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag du:

1: Har modtaget dine varer med posten.
2: Har afhentet dine varer på vores lager.

Du skal inden 14 dage fra modtagelse give os besked om, at du ønsker at fortryde dit køb. Beskeden skal gives ved at kontakte Rabbitpet.dk på +45 39394010 eller pr. mail kundeservice@rabbitpet.dk I din besked skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at benytte din fortrydelsesret. Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden at give os besked.

Varerne skal helst returneres i original emballage, hvis varen ikke sendes tilbage i original emballage, kan det miste værdi hvis den originale emballage mangler eller er beskadiget

Retur forsendelsen sker på eget ansvar, og for egen regning medmindre andet er aftalt.

Hvis du ønsker at fortryde din ordre du har lavet, kan du sende en mail til kundeservice@rabbitpet.dk eller benytte vores standardfortrydelsesformular


Fortrydelsesret “inde ordre afsendelse”

Beskeden skal gives ved at kontakte Rabbitpet på +45 39394010 eller pr. mail kundeservice@rabbitpet.dk I din besked skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at benytte din fortrydelsesret og ikke ønsker din ordre afsendt. Vi vil forsøge at stoppe din ordre, men hvis din ordre allerede er fremsendt og vi ikke kan nå at stoppe den, kan du gøre brug af din fortrydelsesret når du modtager varen.

Fortrydelse af en del af købet

Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre. Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur.


Uafhentede pakker i GLS pakkeshop:

Når GLS har leveret din pakke i Pakkeshop, har du 7 dage til at hente pakken. Du kan hente pakken på en dag, der passer dig, inden for åbningstiden. Hvis du ikke henter din pakke inden 7 dage returnerer GLS den til os ” Rabbitpet Hvalsøvej 22 Hal 6 4320 Lejre”
Når vi modtager pakken, refunderer vi købsbeløbet fratrukket de omkostninger der er forbundet med at pakken kommer retur til os.
Vi gennemfører tilbagebetalingen med samme betalingsmiddel, som du benyttede da du købte varen/varerne på vores webshop.


Retur og refusions:

Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du afholder de direkte udgifter i forbindelse med tilbagelevering af varen. Ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind. Du bærer ansvaret for varen indtil vi har modtaget det. Manglende original emballage kan muligvis udgøre en værdiforringelse, så for at være sikker på at du modtager alle pengene retur, anbefales det, at varen returneres i original emballage.

Varer undtaget fortrydelsesretten.
Fortrydelsesretten gælder ikke levering af forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnet til at blive returneret. Levering af varer, som må antages at blive forringet eller forældet hurtigt.

Varens stand, når du sender den retur:
Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord, du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik. Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi. For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik. Du må afprøve varen, men ikke tage den i rigtig brug.

Tilbagebetaling af købsbeløbet:
Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.

Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, undtaget leveringsomkostninger (det gælder heller ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen.

Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.

Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, medmindre du sender os dokumentation for at have returneret den.

Hvis du fortryder købet, skal varen sendes til:

Rabbitpet / André Ziegler
Hvalsøvej 22 Hal 6
4320 Lejre

Hvad skal jeg sende sammen med din retur?
Udfyld vores fortrydelsesformular. Det vil fremme ekspeditionen hvis formularen ligger i pakken sammen med din retur.

Rabbitpet.dk – Fortrydelsesformular – Download

Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.
Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.
Vi har aftale med GLS, så hvis vi er ude af huset, kan de stadig aflevere pakken til os.