Handelsbetingelser:

Alle handler foretaget via denne hjemmeside foregår mellem dig, som kunde, og www.Rabbitpet.dk

Rabbitpet / André Ziegler
Hedeparken 205 st.th
2750 Ballerup
CVR: 40250026

Tlf.: (+45) 39394010
E-mail: Kundeservice@rabbitpet.dk

Ordrebekræftelse:

Alle ordrer bekræftes automatisk (pr. e-mail), og du vil indenfor 1-2 hverdag modtage besked pr. e-mail, hvis der skulle være problemer med levering (restordre/udsolgte artikler).

Du kan altid følge din ordre status, ved at følge det link, der er angivet i din ordrebekræftelse.

Din ordrebekræftelse er altid den gældende pris på din ordre og kan kun ændre hvis der er restordre/udsolgte artikler på din ordre og du vil så efterfølgende få en ny ordrebekræftelse.

Betaling & Afbetaling:

Ordre kan betales på følgende måder:

Kreditkort:

Vi accepterer betaling via følgende korttyper & afbetaling:

  • Dankort og VISA/Dankort
  • VISA og VISA Electon
  • MasterCard/Maestro
  • VIABILL
  • ANYDAY

Reservation af beløb.
Betaler du med et internationalt betalingskort, reserveres beløbet med det samme.

Pengene er reserveret på dit kort eller konto indtil:

1) vi hæver beløbet, når vi sender varen, eller
2) indtil pengene bliver frigivet ifølge aftale med din kortudsteder.

Du kan læse mere om reglerne for dit specifikke kort hos din kortudsteder.

Rabbitpet.dk anvender en krypteret betalingsgateway fra Reepay. Kommunikationen med denne gateway er testet, og kortdata sendes altid krypteret. Vi kan derimod ikke øge beløbet, såfremt du ønsker at tilføje en eller flere varelinjer.

ANYDAY:

Når du vælger at betale med ANYDAY, trækkes første betaling når varen afsendes. Derefter vil du betale din månedlige ydelse på sidste hverdag fra den kommende måned, og tre måneder frem. Der bliver ikke pålagt gebyrer og renter til dit køb, såfremt du betaler til tiden. Hvis du returnerer dit køb, vil aftalen med ANYDAY ophøre automatisk.

VIABILL:

Ved køb med ViaBill vil du først modtage dine varer. Herefter skal du betale din månedsydelse samme dato hver måned.
Betaler du ikke til tiden, vil der blive pålagt et gebyr. Hvis du fortryder dit køb, ophører aftalen om betaling hos ViaBill.
Læs mere her: https://viabill.com/dk/legal/viabill/ 

Du kan også betale med bankoverførsel – Ved bankoverførsel er du ikke beskyttet af indsigelsesordningen. 

Kreditkort sikkerhed:

Vi har gjort os stor umage med at kunne tilbyde en sikker løsning til vores kunder og garanterer, at vi ikke gemmer følsomme oplysninger på vores egen server.

Rabbitpet.dk er gennemgået og godkendt af Reepay. Alle kreditkort information indtastes i et sikkert miljø (SSL), og sendes i krypteret form videre til Reepay. Vi tager ikke kortgebyrer

Når du betaler en ordre med kreditkort, får Rabbitpet.dk retten til at hæve beløbet, når vi afsender din ordre. Det kan samlet skitseres således:

Ordre:

Hæves

Beløb

Komplet

Ved afsendelse

Hele beløbet

Delvis udsolgt*

Ved afsendelse

Beløb minus udsolgte linjer

 

Levering til Danmark:

Alle ordrer bliver sendt som pakkepost via GLS, medmindre andet er aftalt.
Leveringstiden er 1-3 hverdage. 

Ordrer tillægges fragtgebyr baseret til varernes vægt. Alle gældende takster er indlagt i vores system, og du vil altid få fragten oplyst inden du bestiller. Du kommer aldrig til at betale mere end det af systemet beregnede.

Ved bestilling over 599 DKK max 20 kg. Leveres din ordre fragtfrit til pakkeshop i Danmark til bro faste ører.

Ved bestilling over 599 DKK og over 20 kg. får man stadig det gratis fragt op til 20 kg og efterfølgende vægt afregnes pr. påbegyndt 20 kg. med 25 DKK dvs. en pakke der vejer 35 kg. vil blive sendt over 2 pakker da en pakke max. må veje 20 kg til pakkeshop også vil det koste 25 DKK i fragt, da vi stadig betaler for første pakke.

Ved varer/bestilling der overskrider 20 kg. vil der blive pålagt fragt efter gældende takster som er indlagt i vores system selvom man handler for fragtfri beløb.

Fragtpriser fra 34 DKK til 149 DKK kommen and på pakkevægten.

Levering til Sverige:

Alle ordrer bliver sendt som pakkepost via GLS, medmindre andet er aftalt.
Leveringstiden er 2-4 hverdage. Hvis din ordre indeholder bestillingsvarer, så vil ordren dog først blive afsendt, når vi kan foretage en samlet levering.

Ordrer tillægges fragtgebyr baseret til varernes vægt. Alle gældende takster er indlagt i vores system, og du vil altid få fragten oplyst inden du bestiller. Du kommer aldrig til at betale mere end det af systemet beregnede.

Ved bestilling over 599 DKK max 20 kg. Leveres din ordre fragtfrit til pakkeshop i Sverige.

Ved varer/bestilling der overskrider 20 kg. vil der blive pålagt fragt efter gældende takster som er indlagt i vores system selvom man handler for fragtfri beløb.

Transport skader:

Alle skader der kan forekomme ved en transport skade eller ødelagt ting bør oplyses hurtigst muligt og gerne inden for 12 timer efter modtagelse af pakke til mail Kundeservice@rabbitpet.dk med emnefelt “Transport skade”.

Hvis der er synlige skader på pakken, bør det oplyses med det samme pakken modtages.

Følgende ting skal overholde:

– Tag ikke indholdet i brug.
– Gem alt emballage (både indre og ydre), indtil sagen er afsluttet.
– Pakken må ikke flyttes fra leverings adressen.

Tag følgende billeder og send dem til os:
– Pakkens udvendige flader.
– Den samlede indvendige beskyttelse. “Alt beskyttelsen skal samles i kassen uden de produkter der er købt, så man kan se volumen af beskyttelsen”
– Det skadede indhold.
– label’en skal være synlig på et af billederne.

Hvis der skal gensendes nogle dele ved transport skade, sendes det altid med levering til pakkeshop. Ovenstående er med til at løfte bevisbyrden for at der er tale om en fragtskade og ikke en selvforskyldt mangel

Afhentning:

Der kan være mulighed for at afhente din ordre omkostnings frit, til de arrangementer som Rabbitpet.dk deltager i eller på Lager: Hvalsøvej 22 Hal 6 4320 Lejre efter aftale.

Reklamation:

Der gives efter købeloven en reklamationsret i 24 måneder på alle varer til forbrugere.

Reklamationsretten betyder, at du som kunde kan klage over fejl med produktet i 24 måneder efter købet. Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Husk også at få en kvittering for afsendelse, da vi skal bruge den, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger

Hvis varen skal sendes retur, skal det sendes til vores lager efter aftale.

Reklamationsvaren skal sendes til vores lager medmindre andet er aftalt.

Returadressen.
Rabbitpet
André Ziegler
Hvalsøvej 22 Hal 6
4320 Lejre

Reklamationens forsendelsen sker på eget ansvar.
Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.
Vi har aftale med GLS, så hvis vi er ude af huset, kan de stadig aflevere pakken til os.

Fortrydelsesret:

Som privatkunde, har du har 14 dages fortrydelsesret, når du handler på Rabbitpet.dk Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag du:

1: Har modtaget dine varer med posten.
2: Har afhentet dine varer på vores lager.

Du skal inden 14 dage fra modtagelse give os besked om, at du ønsker at fortryde dit køb. Beskeden skal gives ved at kontakte Rabbitpet.dk på +45 39394010 eller pr. mail kundeservice@rabbitpet.dk I din besked skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at benytte din fortrydelsesret. Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden at give os besked.

Varerne skal helst returneres i original emballage, hvis varen ikke sendes tilbage i original emballage, kan det miste værdi hvis den originale emballage mangler eller er beskadiget

Retur forsendelsen sker på eget ansvar, og for egen regning medmindre andet er aftalt.

Hvis du ønsker at fortryde din ordre du har lavet, kan du sende en mail til kundeservice@rabbitpet.dk eller benytte vores standardfortrydelsesformular

Fortrydelsesret “inde ordre afsendelse”

Beskeden skal gives ved at kontakte Rabbitpet på +45 39394010 eller pr. mail kundeservice@rabbitpet.dk I din besked skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at benytte din fortrydelsesret og ikke ønsker din ordre afsendt. Vi vil forsøge at stoppe din ordre, men hvis din ordre allerede er fremsendt og vi ikke kan nå at stoppe den, kan du gøre brug af din fortrydelsesret når du modtager varen.

Fortrydelse af en del af købet

Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre. Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur.

Uafhentede pakker i GLS pakkeshop:

Når GLS har leveret din pakke i Pakkeshop, har du 7 dage til at hente pakken. Du kan hente pakken på en dag, der passer dig, inden for åbningstiden. Hvis du ikke henter din pakke inden 7 dage returnerer GLS den til os ” Rabbitpet Hvalsøvej 22 Hal 6 4320 Lejre”
Når vi modtager pakken, refunderer vi købsbeløbet fratrukket de omkostninger der er forbundet med at pakken kommer retur til os.
Vi gennemfører tilbagebetalingen med samme betalingsmiddel, som du benyttede da du købte varen/varerne på vores webshop.

Retur og refusions:

Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du afholder de direkte udgifter i forbindelse med tilbagelevering af varen. Ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind. Du bærer ansvaret for varen indtil vi har modtaget det. Manglende original emballage kan muligvis udgøre en værdiforringelse, så for at være sikker på at du modtager alle pengene retur, anbefales det, at varen returneres i original emballage.

Varer undtaget fortrydelsesretten.
Fortrydelsesretten gælder ikke levering af forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnet til at blive returneret. Levering af varer, som må antages at blive forringet eller forældet hurtigt.

Varens stand, når du sender den retur:
Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord, du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik. Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi. For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik. Du må afprøve varen, men ikke tage den i rigtig brug.

Tilbagebetaling af købsbeløbet:
Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.

Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, undtaget leveringsomkostninger (det gælder heller ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen.

Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.

Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, medmindre du sender os dokumentation for at have returneret den.

Hvis du fortryder købet, skal varen sendes til:

Rabbitpet / André Ziegler
Hvalsøvej 22 Hal 6
4320 Lejre

Hvad skal jeg sende sammen med din retur?
Udfyld vores fortrydelsesformular. Det vil fremme ekspeditionen hvis formularen ligger i pakken sammen med din retur.

Rabbitpet.dk – Fortrydelsesformular – Download

 

Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.
Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.
Vi har aftale med GLS, så hvis vi er ude af huset, kan de stadig aflevere pakken til os.

Gavekort:

Gavekort er gyldig i 36 mdr. “3 år” og man behøver ikke bruge det fulde beløb på en gang. Beløbet kan bruges over små bider ind til det fulde beløb er opbrugt inde for 36 mdr.

Mail besvarelse:

Alle mail bestræber vi på at svare inde for 1-3 hverdage, i travle perioder kan der forekomme 1-2 dage længere svartid.

Forbehold:

Vi er kun ansvarlige så længe det følger direkte af dansk lov.

Copyright:

Alt indhold på dette website, så som tekst, grafik, logo, ikoner, billeder, lydklip, digitale downloads, data og software, tilhører Rabbitpet.dk eller leverandørerne til Rabbitpet.dk. Alt software anvendt på dette website tilhører Rabbitpet.dk eller dets software leverandører. 

Klage adgang

Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte vores kundeservice på mail “kundeservice@rabbitpet.dk” Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til:

Center for Klageløsning
Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg
www.naevneneshus.dk

For at kunne klage, skal varen eller ydelsen, som du vil klage over, have kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. For klager over tøj og sko skal prisen dog have været mindst 720 kr. Det koster et gebyr at få klagen behandlet.

Når du handler på en e-mærket webshop, kan du gratis få behandlet din sag hos e-mærket – uanset beløbets størrelse. Læs mere her.

Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her – http://ec.europa.eu/odr

Persondatapolitik 

Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os:

Navn, adresse, tlf.nr. og mailadresse.

Vi registrerer og videregiver de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig.

Personoplysningerne registreres hos Rabbitpet.dk og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.

Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.

Vi samarbejder kun med databehandler i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.

Den dataansvarlige på Rabbitpet.dk er World Pet Products

Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig.
Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på: kundeservice@rabbitpet.dk

Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 10.3.2024